REGULAMIN świadczenia usług i sprzedaży w Aptece Internetowej Lek24.pl. z dnia 15 grudnia 2022 r.
§1
DEFINICJE
- APTEKA INTERNETOWA LEK24.PL (APTEKA, ADMINISTRATOR,) – Lek24.pl Agata Wilczańska z siedzibą w Gdyni, 81-571 Gdynia, ul. Chwaszczyńska 151E, NIP: 5791999415, REGON: 385997294, wpisaną do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, nr telefonu: 505 830 113, adres e-mail; [email protected]
- HASŁO – to ciąg liter, cyfr i znaków, utworzonych samodzielnie przez Użytkownika w trakcie procesu rejestracji, niezbędny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania każdorazowego dostępu do Konta,
- UŻYTKOWNIK/KLIENT – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, a która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie Usługi elektronicznej (Użytkownik) lub Umowę Sprzedaży (Klient).
- KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dn. 23 kwietnia 1964 r.
- KONSUMENT (KLIENT) – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
- KONTO (KONTO UŻYTKOWNIKA) – podstrona Portalu, w ramach której gromadzone są informacje o Użytkownikach Portalu, m.in. takie jak: historia zamówień, lista najczęściej kupowanych produktów. lista zamówionych powiadomień o dostępności produktów w razie braku produktów. Do utworzenia konta Konsument musi posiadać aktywne konto e-mail. Świadczenie tej usługi jest nieodpłatne. Konto może zostać usunięte przez Administratora na wniosek Klienta, złożony drogą elektroniczną (przez portal) lub na adres e-mail: [email protected]
- PORTAL – portal internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem www.lek24.pl, na którym prowadzona jest także Apteka Internetowa Lek24.pl
- PRODUKTY – produkty dostępne na Portalu, przy czym w Aptece Internetowej można zakupić wyłącznie produkty takie jak: wyroby medyczne oraz środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne, a także produkty lecznicze wydawane bez przepisu lekarza. Produkty lecznicze wydawane z przepisu lekarza („na receptę”) mogą zostać wydane tylko w aptece stacjonarnej. Produkty oferowane w Aptece są nowe, fabrycznie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone do obrotu. Produkty posiadające uszkodzone opakowanie, które zostały z tego powodu przecenione, opatrzone są odpowiednią informacją.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin, który jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- REJESTRACJA – jednorazowa nieodpłatna czynność, polegająca na utworzeniu przez Użytkownika Konta, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Aptekę na stronie Portalu.
- KARTA PRODUKTU - pojedyncza podstrona Apteki Internetowej zawierająca informacje o produkcie, takie jak: opis, skład wg INCI, producent, refundacja, właściwości, przeznaczenie, stosowanie, dawkowanie, uwagi. Prezentowane na karcie produktu opakowania mają wyłącznie charakter poglądowy i w zależności od aktualnie oferowanych przez producenta opakowań, mogą się różnić wyglądem w rzeczywistości od umieszczonych na karcie produktu. Informacje zawarte mają wyłącznie charakter informacyjny i przed użyciem produktów leczniczych należy zapoznać się z ulotką, zawierającą przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu i zdrowiu.
- KOSZYK - lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Kupującego określające w szczególności jednoznacznie rodzaj i ilość produktów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży.
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży na odległość zawierana za pośrednictwem Portalu.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę za pośrednictwem Portalu.
- USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
§2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z Portalu przez Użytkowników oraz zasady zawierania Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Apteki Internetowej.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw Klienta, będącego jednocześnie Konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, w tym w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta, z zastrzeżeniem, że w ramach sprzedaży wysyłkowej produktów leczniczych nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z przepisami prawa, pierwszeństwo mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Usługi świadczone za pośrednictwem Portalu są usługami świadczonymi drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Administrator będzie kontaktował się z Klientem za pomocą wiadomości e-mail przesyłanych na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta na Portalu oraz poprzez wiadomości zamieszczane na Koncie Klienta.
- Użytkownik może się kontaktować z Administratorem Apteki Internetowej za pomocą bezpłatnej infolinii pod numerem: 505 830 113, poczty elektronicznej kierując wiadomości e-mail na adres: [email protected] a także pocztą na adres: Lek24.pl Agata Wilczańska ul. Chwaszczyńska 151E, 81-571 Gdynia.
- Apteka Internetowa Lek24.pl prowadzi wyłącznie sprzedaż detaliczną na rzecz Konsumentów, w tym także wysyłkową sprzedaż produktów, w szczególności produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza. Apteka nie prowadzi wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych z przepisu lekarza (na receptę).
- Apteka Internetowa Lek24 ma prawo odmowy sprzedaży produktów, w przypadku: uzasadnionego podejrzenia, że produkt może być wprowadzony do dalszego obrotu lub wykorzystany przez Kupującego w prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.
- Do skorzystania z Portalu i Apteki Internetowej niezbędne są: urządzenie podłączone do sieci Internet oraz przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 39 lub Firefox 34 lub Opera 26 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Apteki jest responsywna i dynamicznie dopasowuje się do każdej rozdzielczości ekranu.
- Korzystając z Portalu Apteki Internetowej Lek24.pl klient zobowiązuje się do:
a) Przestrzegania Regulaminu, Zasad zwrotów i reklamacji oraz zasad prawa odstąpienia oraz powszechnie obowiązującego prawa
b) korzystania z Apteki Internetowej w sposób zgodny ogólnie przyjętymi zasadami korzystania z sieci Internet (Netykieta)
c) podawania danych zgodnie z prawdą
d) niewprowadzania w Portalu treści prawem zabronionych, takich jak np. propagujące przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich
- Korzystanie z Portalu i usług jest dla Klientów nieodpłatne.
- Jeżeli producenci produktów udzielają gwarancji, Klient wraz z produktami otrzymuje kartę gwarancyjną zawierającą zasady odpowiedzialności gwarancyjnej producenta.
§3
ZAMÓWIENIA
- W celu złożenia zamówienia Klient zobowiązany jest wypełnić i wysłać prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz zamówienia udostępniony na Portalu.
- Dla przyjęcia zamówienia do realizacji niezbędne jest podanie przez Klienta wszystkich informacji wymaganych w formularzu zamówienia.
- Apteka oświadcza, iż w związku z zamówieniem kontaktuje się z Kupującym lub odbiorcą zamówienia za pośrednictwem konta użytkownika (w panelu wiadomości), poczty elektronicznej bądź telefonicznie.
- Zamknięcie zamówienia następuje poprzez potwierdzenie zamówienia (wybranie opcji, pola – „zamawiam”) a w przypadku zamówienia w formie sprzedaży wysyłkowej potwierdzenia zamówienia wraz z obowiązkiem zapłaty (opcji, pola – „zamawiam i płacę”).
- Po zamknięciu zamówienie nie może zostać połączone z innym zamówieniem ani nie można wprowadzać zmian w zamówieniu.
- Umowa sprzedaży pomiędzy Apteką z Klientem zostaje zawarta w chwili zamknięcia zamówienia.
- Apteka niezwłocznie informuje Klienta o przyjęciu zamówienia do realizacji oraz o terminie realizacji zamówienia na koncie Klienta (panel: status zamówienia) i/lub pocztą elektroniczną na podany adres e-mail.
- Skompletowanie zamówienia i wysyłka produktów następuje najpóźniej w czasie podanym w wiadomości potwierdzającej zamówienie, licząc od: zaksięgowania wpłaty dokonanej za pośrednictwem szybkiego przelewu internetowego PayNow, przelewu tradycyjnego lub od momentu złożenia zamówienia – w przypadku wyboru płatności „za pobraniem”.
- Apteka może odmówić realizacji części albo całości zamówienia w sytuacji, gdy:
a) formularz wypełniony przez Klienta nie został wypełniony poprawnie i nie został poprawiony lub nie można nawiązać kontaktu z Klientem na dane kontaktowe przez niego wskazane
b) zamówiony produkt został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie kraju (np. w sytuacji wstrzymania wadliwej lub stwarzającej zagrożenie partii produktów/leków) po złożeniu zamówienia
c) realizacja zamówienia spowodowałaby naruszenie przepisów prawa w zakresie prowadzenia obrotu detalicznego produktami leczniczymi i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze;
d) zamówiona ilość leków pokrywa zapotrzebowanie więcej niż jednej osoby. W przypadku leków, suplementów diety i wyrobów medycznych jest to powyżej 20 sztuk;
- W przypadku odmowy realizacji zamówienia lub obiektywnej niemożliwości realizacji zamówienia (niezgodność stanów magazynowych bądź uszkodzenie towaru), Apteka niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta drogą elektroniczną lub zamieszczając informację na Koncie Klienta w zakładce „status zamówienia” i zwróci Kupującemu uiszczoną płatność.
- W celu złożenia zamówienia i skorzystania z możliwości złożenia wniosku o refundację środków pomocniczych (m.in. pieluchomajtek), Klient zobowiązany jest wypełnić i wysłać prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz zamówienia udostępniony na Portalu.
- Dla przyjęcia zamówienia do realizacji niezbędne jest podanie przez Klienta wszystkich informacji wymaganych w formularzu zamówienia. Szczegółowe zasady składania zamówień opisane są na podstronie: https://www.lek24.pl/strony/refundacje.html
§4
PŁATNOŚCI
- Cena podana w karcie produktu, wyrażona w PLN, jest ceną wiążącą Klienta przy składaniu zamówienia i jest to cena brutto.
- W podaną cenę Produktu nie jest wliczony koszt dostawy. Klient jest zobowiązany pokryć koszt dostawy.
- Koszty dostawy wskazane zostały na Portalu w zakładce „Cennik dostawy/Koszty dostawy”.
- Klient ma prawo wyboru sposoby zapłaty spośród poniżej wskazanych:
a) przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Apteki prowadzony przez mBank o numerze 63 1140 1065 0000 3657 0100 1002
b) szybkim przelewem internetowym (PayNow - zgodnie z obowiązującym Regulaminem tej usługi)
c) „za pobraniem” przy odbiorze przesyłki (zgodnie z cennikiem przewoźnika)
- W przypadku określonym w pkt 4 lit. a - klient zobowiązany jest dokonać zapłaty za zamówienie oraz dostawę w terminie 5 (pięciu) dni od dnia otrzymania potwierdzenia złożenia zamówienia.
- W przypadku określonym w pkt 4 lit. c - płatność za zamówienie następuje w momencie doręczenia zamówienia.
- W przypadku braku dokonania płatności w określonym terminie zamówienie zostanie anulowane, o czym Kupujący zostanie poinformowany na koncie Klienta (zakładka status zamówienia) oraz drogą elektroniczną na podany adres e-mail.
- W przypadku płatności dokonywanych za pośrednictwem zagranicznych kont bankowych, bank Klienta może naliczyć prowizję od transakcji odejmując jej kwotę od należności przekazanej do Apteki. Klient dokonując zapłaty za zakupione produkty za pośrednictwem zagranicznego konta bankowego, zgadza się pokryć ewentualną różnicę wynikającą z pobrania przez bank prowizji.
§5
DOSTAWA TOWARÓW
- Sposób odbioru zamówienia Klient wskazuje w formularzu podczas składania zamówienia. Możliwe formy odbioru zamówienia to:
a) za pośrednictwem firmy kurierskiej, działającej na zlecenie apteki
b) odbiór osobisty pod adresem: Lek24.pl, ul. Chwaszczyńska 151E, 81-571 Gdynia
c) odbiór przez pełnomocnika działającego na zlecenie klienta
- W przypadku wyboru opcji dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej, do wartości zamówienia doliczany jest koszt dostawy według cennika umieszczonego na Portalu w zakładce „Dostawa”.
- Termin dostawy zamówienia wskazany zostanie odpowiednio przy każdej z form dostawy określonej w ust. 2. Przez liczbę dni należy rozumieć dni robocze.
- W przypadku niemożności doręczenia Zamówienia z przyczyn leżących po stronie Klienta, Apteka zastrzega sobie prawo obciążenia Klienta kosztami nieskutecznego doręczenia zgodnie z cennikiem dostaw, wskazanym w zakładce „koszt dostawy”.
- Klient zobowiązany jest przy odbiorze zamówienia sprawdzić stan przesyłki. Wszelkie uszkodzenia przesyłki powinny być natychmiast zgłoszone na piśmie (np. protokół spisany z kurierem) i zgłoszone Aptece.
- Jeśli Klient nie odbierze przesyłki z zamówieniem z powodu jej uszkodzenia, Apteka po przetworzeniu informacji o uszkodzonej przesyłce skompletuje nowe zamówienie i ponownie wyśle ją na adres Klienta.
- W przypadku niedoręczenia przesyłki z winy przewoźnika (firmy kurierskiej, poczty) Apteka zwróci Klientowi płatność w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o niedostarczeniu zamówienia.
- Zamówione towary są dostarczane do klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia, przy uwzględnieniu ograniczeń w wyborze Dostawcy poszczególnych produktów leczniczych. Produkt leczniczy ze względów bezpieczeństwa oraz ze względu na konieczność zapewnienia odpowiednich warunków jakościowych, nie jest dostarczany za pośrednictwem DPD Pickup Automaty Paczkowe.
§6
REKLAMACJE I ZWROTY
- Zgodnie z regulacją art. 68 ust. 3k oraz 3l ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne, produkty lecznicze, wyroby medyczne i środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego nie podlegają zwrotowi/reklamacji.
- Zwrot/reklamacja tego rodzaju produktów jest możliwy wyłącznie w przypadku wady jakościowej produktu lub jego niewłaściwego ich wydania (w przypadku gdy produkt nie został otwarty) lub sfałszowania produktu leczniczego.
- Pozostałe produkty takie jak np. środki kosmetyczne, higieniczne, pielęgnacyjne podlegają zwrotowi wyłącznie w stanie nie wskazującym na użycie produktu.
- W przypadku niewykonania umowy zgodnie ze złożonym przez Klienta zamówieniem (np. opóźnienia w realizacji zamówienia, wydanie niewłaściwej ilości lub dawki, dostarczenie produktów niezamówionych itp.) lub wadliwości produktu (np. wydanie produktów uszkodzonych, niepełnowartościowych, niekompletnych lub których termin ważności upłynął), Klient uprawniony jest do złożenia reklamacji.
- Zwroty i reklamacje mogą zostać zgłoszone:
a) w formie pisemnej – pocztą na adres korespondencyjny: Lek24.pl, ul. Chwaszczyńska 151E, 81-571 Gdynia
b) poprzez wysłanie wiadomości e-mai na adres: [email protected]
c) telefonicznie, na numer infolinii: 505 830 113
- Reklamacje i zwroty są rozpatrywane są w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia żądania. W braku ustosunkowania się przez Aptekę we wskazanym terminie uważa się, że żądanie uznano za uzasadnione. W przypadku zwrotu zgłoszonego w formach wskazanych ust. 5 pkt a, b i c Konsument powinien niezwłocznie odesłać zwracany produkt wraz z formularzem zwrotu na adres: Lek24.pl, ul. Chwaszczyńska 151E, 81-571 Gdynia.
- Po otrzymaniu oświadczenia o reklamacji/zwrocie Apteka niezwłocznie poinformuje Klienta o przyjęciu reklamacji zwrotu do rozpatrzenia – pocztą elektroniczną na podany adres e-mail i/lub w panelu status zamówienia na Koncie Klienta.
- W przypadku zgłoszenia uszkodzenia przesyłki, do pacjenta wysyłany jest kurier w celu sporządzenia raportu szkody. W wyjątkowych przypadkach (np. kwarantanny) raport ten dostarczany jest drogą elektroniczną na podany przez pacjenta adres e-mail. Pacjent jest zobowiązany do uzupełnienia raportu oraz przesłanie go na adres e-mail podany przez zespół LEK24.pl.
- Po rozpatrzeniu reklamacji Apteka wymieni wadliwy Produkt na inny o tych samych parametrach (dawka, ilość) bądź zwróci Klientowi zapłaconą cenę w sposób, w jaki dokonał on płatności za zamówienie bądź w inny sposób wskazany w formularzu reklamacji.
- Po rozpatrzeniu zwrotu Apteka zwróci Klientowi zapłaconą cenę w sposób, w jaki dokonał on płatności za zamówienie bądź w inny sposób wskazany w formularzu zwrotu. W przypadku płatności "za pobraniem" zapłacona kwota zwracana jest na podane przez klienta konto bankowe.
- Apteka może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W przypadku odrzucenia reklamacji przez Aptekę, osoba, która wniosła reklamację, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów. Informacja o pozasądowym rozstrzyganiu sporów stanowi plik do Regulaminu świadczenia usług i sprzedaży wysyłkowej. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrzenia sporów jest dobrowolne zarówno dla Kupującego jaki i Apteki.
§7
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsumentowi przysługuje, na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Konsument może odstąpić od umowy, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został umieszczony na końcu dokumentu. Oświadczenie może także zostać złożone w formie pisemnej i wysłane pocztą na adres korespondencyjny: Lek24.pl, ul. Chwaszczyńska 151E, 81-571 Gdynia albo w formie elektronicznej poprzez przesłanie oświadczenia (lub wypełnionego formularza) poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres e-mail: [email protected]. Pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zawierać: dane konsumenta, numer zamówienia, nazwę produktu, datę odbioru zamówienia oraz sposób dokonania zwrotu płatności (np. automatycznie na konto, z którego wpłynęła wpłata – PayNow, przelew tradycyjny na wskazany rachunek bankowy).
- Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy lub inny, jeżeli taki został podany w złożonym oświadczeniu) / na Koncie w panelu klienta/ otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia umowę uważa się za niezawartą.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Aptece lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Aptekę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy, a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Apteka niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 ustawy o prawach konsumentów.
- Apteka dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku płatności 'za pobraniem', zwrot zapłaty następuje na wskazane przez Klienta konto bankowe.
- Apteka może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Apteką Internetową Lek24.pl nie dotyczy produktów:
a) mających krótki termin przydatności do użycia, jeśli Apteka informowała Klienta przy składaniu zamówienia;
b) które po dostarczeniu w zapieczętowanym opakowaniu zostały otwarte, oraz których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych; (np. kosmetyki, suplementy diety, pieluszki, smoczki, urządzenia takie jakie: inhalatory, nebulizatory, laktatory)
c) będących produktami leczniczymi, środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobami medycznymi.
§8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Apteka zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Klienta korzystającego z Portalu obowiązuje Regulaminu w wersji aktualnej na dzień złożenia zamówienia. Klient każdorazowo składając zamówienie potwierdza akceptację warunków Regulaminu.
- Apteka informuje o możliwości rozwiązywaniu sporów konsumenckich i reklamacji drogą elektroniczną, za pośrednictwem unijnej platformy ODR dostępnej pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr.