Przed odesłaniem towaru zachęcamy Cię do zapoznania się z regulacjami prawnymi dotyczącymi zwrotów produktów z apteki internetowej, szczególnie:
- z art. 68 pkt. 3l ustawy Prawo Farmaceutyczne w zakresie braku możliwości zwrotu produktów leczniczych wydawanych z apteki w ramach wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych,
oraz
- z art. 3a ust 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta zgodnie z którym w odniesieniu do umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, których przedmiotem są produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki, nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy;
w związku z czym zasady odstąpienia umowy różnią się od tych panujących w zwykłych sklepach internetowych
Jakie produkty mogę zwrócić?
Co można zwrócić
- Produkty z wadą jakościową (np. popękane tabletki, uszkodzone opakowanie)
- Błędnie wydany towar (pomylenie zamówienia, spakowanie innego towaru)
- Sfałszowanie produktu leczniczego
Czego nie można zwrócić
- Produkty lecznicze
- Środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego (np. mleka modyfikowane) i medycznego
- wyroby medyczne (np. termometry)
- produkty żywnościowe (w tym suplementy diety): które po dostarczeniu w oryginalnym opakowaniu zostały otwarte lub których opakowanie zostało naruszone
- kosmetyki i dermokosmetyki: jeśli ich oryginalne opakowanie zostało w jakikolwiek sposób naruszone, zwłaszcza przez otwarcie
- produkty mające krótki termin przydatności do spożycia
Jaki jest czas na dokonanie odstąpienie od umowy?
Możesz odstąpić od umowy sprzedaży w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki bez podawania przyczyny. Jeżeli nie jesteś pewna/pewien, czy dany produkt podlega zwrotowi, skontaktuj się z nami – pomożemy.
Zasady odsyłania produktów
Odstąpienie od umowy zostanie pozytywnie rozpatrzone jedynie w sytacjach, kiedy będzie się zgadzało z wyżej wymienionymi przypadkami (np wady jakościowa itd.). W przypadku innych powodów np. kiedy użytkownik rozmyśli się, nie uwzględniamy zwrotów.
Aby odstąpienie od umowy można było szybciej procedować i aby paczka bezpiecznie do nas dotarła, wyślij ją kurierem lub skorzystaj z potwierdzenia nadania. Nie odsyłaj do nas paczek za pobraniem – nie jesteśmy w stanie technicznie odbierać takich paczek.
Zwróć uwagę na odpowiednie zapakowanie i oklejenie paczki. Użyj mocnego kartonu oraz taśmy klejącej. Jeżeli chcesz oddać kilka produktów – zabezpiecz każdy z osobna, zaś wolną przestrzeń w kartonie uzupełnij wypełniaczem.
Kroki odstąpienia od umowy
- Daj nam znać, że planujesz zwrócić towar
Powiadom nas mailowo ([email protected]), telefonicznie 505 830 113 lub skorzystaj z gotowego
formularza odstąpienia od umowy. Podaj informację o numerze zamówienia, dacie zakupu, produktach, których zwrot dotyczy oraz podaj swoje dane kontaktowe.
- Wyślij produkty do nas
Wypełnij formularz odstąpienia od umowy, zapakuj zwracane produkty (najlepiej w oryginalne opakowanie), dołącz oryginał lub kopię paragonu/faktury oraz kartę gwarancyjną (jeżeli była załączona). Na odesłanie produktów masz 14 dni od czasu zgłoszenia odstąpienia.
Adres do zwrotów:
Lek24.pl
ul. Chwaszczyńska 151E
81-571 Gdynia
z dopiskiem „Odstąpienie od umowy”
- Poczekaj na zwrot płatności
W momencie kiedy odstąpienie od umowy jest uznane, w ciągu 14 dni od zgłoszenia zwracamy wszystkie poniesione przez Ciebie płatności wraz z kosztami wysyłki (nie dotyczy to dodatkowych kosztów, jeżeli wybrany sposób wysyłki był inny niż najtańszy przez nas oferowany).
PLIK z formularzem do pobrania
Formularz do pobrania pod adresem: formularz odstąpienia od umowy.
Szczegółowe informacje znajdziesz w regulaminie.